Blog > 
"Azrial", Keith Emerson y The Nice

"Azrial", Keith Emerson y The Nice

Rachel feliz“Azrial” es una de mis piezas favoritas de The Nice para tocar. Estuve combinando unas cuantas versiones de esta canción, principalmente la primera versión del 69 de su álbum llamado Nice – America the BBC sessions y un poco de la original del 67 que es un poco más lenta. Tomé un montón de ideas de canciones como «Tantalizing Maggie», la versión de Elegy de «Hang On To a Dream», y la conclusión «Infinite Space» del albúm Tarkus de E.L.P. Durante la mitad de la pieza, me quedé prendada de una de las cuerdas del piano oyéndola para intentar imitar el efecto staccato del bajo de Lee Jackson, que sigue a la improvisación de piano. Esta es mi parte favorita de esta pieza. Esta es de la versión del 69 y de la BBC. Tomé un montón de ideas de Keith Emerson y otras son mías, especialmente durante el desarrollo, que es mi parte favorita. También canté la parte vocal, que la gente no oirá realmente, pero esta parte la cantaba originalmente Lee, y más tarde Keith en la BBC, pero me sigue gustando la versión primera del 69. Intenté imaginar cómo terminar mi improvisación, pero seguí desarrollando y desarrollando, como en la versión de «She Belongs to Me» de su tercer álbum.

Realmente me divirtió entrar en el piano y picar las cuerdas, igual que Emerson hizo en «Hang On To a Dream» en el álbum Elegy, que es uno de mis favoritos. Me lo pasé muy bien tocando esta pieza.

Rachel Flowers
RachelFlowersMusic en MySpace
12StringBabe en Youtube
RachelFlowersMusic en Youtube
LongLiveRachel en Twitter
LongLiveRachelFlowers en FacebookRachel feliz«Azrial» is one of my favorite pieces to play by The Nice. I was combining a few versions of this song, mostly the early ’69 version from their third album called Nice, America the BBC Sessions and a little of the original from ’67 which is slower. I quoted a lot of ideas from songs like «Tantalizing Maggie», the Elegy version of «Hang On To a Dream», and «Infinite Space» conclusion from E.L.P.’s Tarkus album. During the middle of the piece, I felt for one of the strings on the piano by hearing it to try to make the Lee Jackson staccato bass effect, which follows the piano improvization. This is my favorite part of the piece. This is from the ’69 and the BBC version. I quoted a lot of Emerson ideas and some of my own, especially during the build, which is my favorite part. I also sang the vocal part, which people won’t really hear, but this part was originally sung by Lee, and then by Keith on the BBC, but I still like the early ’69 version. I tried to figure out how to end my improvisation, but I just kept building and building , like their version of «She Belongs to Me» from their third album.


I really enjoyed going inside the piano and plucking the strings, just like what Emerson did on «Hang On To a Dream» on the Elegy album, which is one of my favorites. I really enjoyed playing this piece.

Rachel Flowers
RachelFlowersMusic on MySpace
12StringBabe on Youtube
RachelFlowersMusic on Youtube
LongLiveRachel on Twitter
LongLiveRachelFlowers on Facebook

Festival Internacional de Castañuelas