Probablemente, Sebastian Bach abordó la composición de su cuarto cuaderno de ejercicios para teclado, conocido como “Aria con variaciones” (BWV 988), a finales de la década de 1730 o principios del año 1740. La publicación de la obra data de 1741, cuando Bach tenía 56 años de edad. La denominación “aria” no se corresponde a la del “aria” de ópera. Para Sebastian Bach “aria” significaba “melodía”. En el caso de esta obra, esa melodía se engrana en un ritmo ternario de zarabanda, una danza de origen español, pero introducida y popularizada en Europa desde la corte francesa del rey Luis XIV. Así pues, esta obra cuyo tema principal reproduzco abajo en vídeo, es danza, melodía y aria a la vez.
Michael Thallium
Global & Greatness Coach
Reserva tu proceso de coaching aquí
También puedes encontrarme y conectar conmigo en:
Facebook Michael Thallium y Twitter Michael Thallium
Probably, Sebastian Bach took up the composition of his fourth book of keyboard exercises, known as “Aria with Variations” (BWV 988), by the end of the 1730s or beginning of 1740. It was published in 1741, when Bach was 56 years old. The denomination of “aria” («air» in English) is not the same as the “aria” in opera. For Sebastian Bach “aria” meant “melody”. In the case of this particular work, that melody is geared in a ternary rhythm of sarabande, a dance of Spanish origin (zarabanda, in Spanish), but it was popularized and introduced in Europe through the French court of king Louis XIV. Thus, this work, whose main theme I reproduce below on a video, is dance, melody and air at the same time.
Michael Thallium
Global & Greatness Coach
Book your coaching here
You can also find me and connect with me on:
Facebook Michael Thallium and Twitter Michael Thallium